درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم!
سرخط خبرها

دختران فوتبالیست خراسانی در رویای آسیا

  • کد خبر: ۱۶۸۰۰۷
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
دختران فوتبالیست خراسانی در رویای آسیا
۱۱ فوتبالیست از مشهد و خراسان رضوی در اردو‌های ملی ۳ رده سنی حضور دارند.

مژده رنگیان - یازده دختر فوتبالیست خراسانی در اردو‌های ملی در سه رده سنی متفاوت حضور دارند و برای حضور در عرصه‌های جهانی و آسیایی آماده می‌شوند.
شاگردان مریم آزمون باید خود را آماده دومین مرحله انتخابی المپیک در رقابت با دوازده تیم برتر آسیا کنند و به همین دلیل پرافتخارترین بازیکن لیگ ایران از مشهد به اردو‌ها فراخوانده شده است. دیروز هم چهار بازیکن از خراسان‌رضوی به اردوی تیم‌ملی فوتبال دختران کمتر از هفده سال دعوت شدند تا در اردوی گیلان حاضر شوند. مبینا پورابراهیم، نگار ماتوری، آیلین نامدار و ملیکا قره‌باغی از خراسان‌رضوی بازیکنان دعوت‌شده به این اردو هستند. اکنون نیز شش بازیکن استان با کاروان تیم‌ملی ایران در کشور ویتنام حضور دارند. سارا دیدار، فاطمه سرورزاده، الهه افشاردوست، نسترن محمدخانی، کیمیا کافی و مطهره دانش‌آموز ملی‌پوشان مشهدی و خراسانی تیم‌ملی جوانان کمتر از هفده‌سال هستند که در جام ملت‌های آسیا مقابل حریفان به میدان می‌روند. این اتفاق ارزشمند در حالی رقم خورده است که تا سه‌چهار سال پیش از حضور پرتعداد خراسانی‌ها در اردو‌های ملی، به‌خصوص در رده‌های پایه، خبری نبود و حالا با استعدادیابی و برگزاری مسابقات استانی، این بازیکنان شناخته شده‌اند. اما یکی از مأموریت‌های مهم بر دوش سمانه چهکندی و یارانش در تیم‌ملی بزرگ‌سالان است. اردوی تیم‌ملی فوتبال زنان از چهار روز دیگر در کمپ تیم‌های ملی فوتبال مجموعه ورزشی آزادی تشکیل می‌شود. مریم آزمون برای شرکت در مرحله دوم انتخابی المپیک از ۲۶بازیکن دعوت کرده است تا به اردو بیایند. در این بین تنهابازیکن مشهدی تیم‌ملی نیز در فهرست حضور دارد. این اردو که یک هفته طول خواهد کشید، تفاوت‌های کمی نسبت به دوره‌های قبل دارد، اما نکته درخورتوجه آن پراکندگی بازیکنان دعوت‌شده از همه استان‌های ایران است و به‌جز اصفهان، بقیه استان‌ها یکی‌دو نماینده در اردوی ملی دارند.

رؤیای المپیک پشت سد چشم‌بادامی‌ها

تیم‌ملی زنان ایران پس از پیروزی مقابل میانمار در بازی رفت‌وبرگشت به دور دوم صعود کرد. قرعه‌کشی این مرحله هم در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، واقع در کوالالامپور انجام شد و شاگردان مریم آزمون در گروه A با تیم‌های استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین هم‌گروه شدند که هر سه تیم از رنکینگ بهتری نسبت به ایران برخوردارند. استرالیا که هم‌اکنون در صدر تیم‌های برتر زنان آسیا قرار دارد، در رنکینگ جهانی نیز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. چین‌تایپه و فیلیپین هم به‌ترتیب جایگاه ششم و نهم برترین تیم‌های آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. این درحالی است که ایران هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم تیم‌های قاره کهن ایستاده است.

۱۵۰ روز تا تاریخ‌سازی

دختران ملی‌پوش که با کسب یک پیروزی و یک تساوی برابر میانمار در دور اول مسابقات مقدماتی المپیک، شگفتی خلق کرده و به جمع دوازده تیم برتر آسیا صعود کردند، پیش از این نیز دوبار سابقه رسیدن به دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک را در کارنامه داشته‌اند، اما شاگردان آزمون این‌بار به‌دنبال تاریخ‌سازی و صعود به دور بعدی رقابت‌ها هستند؛ اتفاقی که به نظر بسیار دشوار می‌آید. این رقابت‌ها از اول تا نهم آبان به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->